بازدید این صفحه: 530
کلینیک ادیومتری

کلینیک ادیومتری بیمارستان مسیح دانشوری تهران

کلینیک ادیومتری بیمارستان مسیح دانشوری تهران

معرفی ادیومتری

کلینیک سنجش شنوایی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری که در حال حاضر در طبقه سوم ساختمان جدید الاحداث اورژانس قرار دارد از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. در این کلینیک با حضور یک نفر ادیولوژیست ( کارشناس شنوایی شناسی) کلیه خدمات سنجش شنوایی، تجویز سمعک و قالب گیری انجام می شود.
کلینیک ادیومتری همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۳ آماده ارائه خدمات است و با توجه به ازدحام بیماران، باید با شماره تلفن ۲۷۱۲۲۵۴۶ تماس گرفته و با وقت قبلی در اسرع وقت پذیرش شوند.

آشنایی با ادیومتری

عملکرد گوش

گوش انسان به عنوان دقیق ترین و پیشرفته ترین سیستم دریافت صدا، شامل مکانیسم های فیزیولوژیک مختلفی است که آسیب به هریک از آنها میتواند باعث ایجاد کم شنوایی شود. خوشبختانه با استفاده از سمعک، شما میتوانید بسیاری از این مشکلات را برطرف کنید.
آناتومی گوش: گوش انسان از سه بخش متفاوت تشکیل شده است:
۱٫ گوش خارجی: شکل گوش خارجی به جمع آوری اصوات کمک کرده و آنها را به سمت کانال و سپس پرده گوش هدایت می¬کند.
۲٫ گوش میانی: شامل پرده گوش و سه استخوانچه به نام های چکشی، سندانی و رکابی میباشد. این استخوانچه ها باعث تقویت صدا می¬شوند.
۳٫ گوش داخلی: در حلزون گوش، سیگنال های صوتی به سیگنال های الکتریکی تبدیل میشود. داخل حلزون پر از مایع است که سلولهای گیرنده حساسی در آن وجود دارند. حلزون صدا را از طریق فیبرهای عصبی به مغز می فرستد و درآنجا پردازش و تفسیر اصوات انجام می پذیرد.

اهمیت توجه به وضعیت شنوایی

از بین ۵ حس ما، حس شنوایی دارای اهمیت بالاتری بوده و در صورت محرومیت از آن، ارتباط ما با کسانی که دوستشان داریم و به طور کلی با جهان پیرامون قطع می¬گردد.
تمام صداهایی را که به صورت روزمره می شنوید به خاطر بیاورید: صحبت کردن با دوستان، خنده کودکان، آهنگ مورد علاقه تان و …. اگر دقت کنید می¬بینید که اصوات به زندگی شما معنا بخشیده و برای شما نیروبخش خواهند بود.
حس شنوایی علاوه بر این که به ما کمک می¬کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنیم. باعث ایجاد امنیت نیز میشود. صدای آژیر خطر، صدای بوق ممتد یک ماشین، صدای کمک خواستن یک کودک و …. تنها مثال هایی هستند که نشان می دهند این توانایی تا چه میزان پراهمیت است. ما در تمام موارد زندگی برحس شنوایی خود تکیه میکنیم و با دانستن این نکته باید از آن مراقبت کنیم.

علل ایجاد کم شنوایی

اگر چه کم شنوایی اغلب با افزایش سن رخ می دهد، ولی همیشه این چنین نیست. کم شنوایی ناشی از افزایش سن، ممکن است از سنین مختلف آغاز شود ولی اغلب پس از ۵۵ سالگی است.
از علل دیگر ایجاد مشکلات شنوایی، عفونت، ضربه یا آسیب های حین تولد است.

کم شنوایی ناشی از افزایش سن (پیرگوشی)

با افزایش سن، ممکن است توانایی ما در شنیدن اصوات آهسته و زیر، کاهش یابد. اگر صدای آواز پرندگان را نشنویم، شاید مشکلی پیش نیاید ولی وقتی نتوانیم اصوات گفتاری را درک نماییم، قضیه کمی نگران کننده خواهد شد.
کم شنوایی ناشی از “نویز” و صداهای بلند: این نوع کم شنوایی، اغلب به دلیل قرارگیری طولانی مدت در مقابل سر و صداهای بلند ایجاد میشود و بسیاری از افراد، از قبیل پرسنل نظامی، افسران پلیس، کارگران کارخانهها ، کشاورزان، دندانپزشکان و تمامی مشاغلی که در معرض صداهای بلند هستند، را تهدید میکند. همچنین گوش دادن به موسیقی با صدای بسیار بلند که در بسیاری ازجوامع امروزی رایج است، می تواند باعث ایجاد کم شنوایی شود.

بیمارستان مسیح دانشوری تهران

 

 

 

کلینیک ادیومتری

کلینیک ادیومتری بیمارستان مسیح دانشوری تهران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *